We snappen dat u, als zorgverlener vragen heeft of meer wilt weten over een deelname aan ARCH. Hieronder vindt u de meestgestelde vragen en antwoorden. Staat uw vraag er niet bij? Mail ons dan op info@arch.nl. Algemene vragen en antwoorden over het hoe en waarom van ARCH kunt u hier vinden.

Wat levert deelname aan ARCH mij op?
ARCH wilt u een beter overzicht bieden van de beschikbare informatie en ziekteverloop, handigere uitwisseling van informatie faciliteren en houvast geven aan zorgpaden, gestuurd door topexperts.

Is deelname aan ARCH vrijwillig?
Deelname is natuurlijk vrijwillig voor artsen en patiënten. Als een patiënt over ARCH leest of hoort en interesse heeft, dan moet deelname aan ARCH eerst met zijn of haar eigen specialist besproken worden. Als u ook wil meedoen, dan kunt u contact opnemen met de coördinator van een van de ARCH-hubs.

Hoe kan ik meedoen aan ARCH?
U kunt contact opnemen met de coördinator van de ARCH-hub waarmee u of uw patiënt wil samenwerken. Na aanmelding krijgt u toegang tot het ARCH-systeem en kunt u patiënten aanmelden, mits zij daarvoor toestemming geven. Momenteel zitten we nog in de pilotfase van ARCH. U kunt mailen naar info@arch.nl als u wilt deelnemen

Sluit ARCH aan op bestaande (ICT) systemen?
Ja en nee. Voor de pilot sclerodermie is gekozen voor een systeem dat op alle platforms werkt: IPad, Android smartphones, PCs. Vanuit de server is een koppeling met bestaande ziekenhuis informatiesystemen (zoals EPIC en HIX) mogelijk. Daarvoor moet het ziekenhuis wel willen meewerken en worden extra kosten gemaakt, die niet zonder meer voor rekening van ARCH zijn. Maar met behulp van een IPad kan iedere zorgverlener dus in principe aansluiten bij het ARCH-netwerk.

Heb ik een training of opleiding nodig?
De ARCH-app en software zijn heel gebruiksvriendelijk. Wij hopen dat minimale uitleg voldoende is voor elke deelnemer.